سئو چیست؟ آموزش SEO سئو یا بهینه سازی موتورهای جستجو آکادمی سئو جذب مارکتینگ رایگان-سئو

همین محتواها هستند که در نتایج جستجو روی کلمه کلیدی خود سئو شده و مخاطبان زیادی را به وب سایت شما وارد میکنند. البته باید در این بین مراقب باشید که از نقش پراهمیت سئو محتوا غافل نشوید. این قدرت و اهمیت سئو است که میتواند باعث زیر و رو شدن یک کسب و کار شود. وب سایتی مثل دیجی کالا از همین قدرت seo استفاده کرده و ماهانه بیشتر از ده ها میلیارد تومان فروش محصول دارد.

الگوریتم سندباکس

موفقیت‌ها و پیشرفت‌های گوگل در این زمینه باعث شد تا موتور جستجوی یاهو در سال 2000 از الگوریتم گوگل تبعیت کند. تفسیر سمت کاربر یا Client-Side Rendering به تفسیر اطلاعات و تبدیل فایلهای html به اطلاعات قابل مشاهده توسط کاربران در مرورگر گفته می‌شود. این فرآیند تبدیل اطلاعات به وسیله زبان جاوا اسکریپت صورت می‌گیرد. در این زمان هنگامی که شما وارد یک وب سایت می‌شوید و از آن بازدید می‌کنید مرورگر شما فایل‌های html را از سرور دریافت کرده و خودش آنها را به محتواهایی که برای شما قابل مشاهده باشند تبدیل می‌کند. زبان CSS مخفف عبارت Cascading Style Sheets می‌باشد و برای به وجود آوردن تغییراتی در اسنادی که به وسیله زبانهای نشانه گذاری مانند زبان html نوشته شده‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرند.

✅ سئو مجموعه فرآیندی است که به یک وب سایت کمک می کند تا در رتبه بالاتر نتایج جستجو قرار گیرد. در این قسمت از مقاله سئو سایت به زبان ساده به تکنیک‌هایی اشاره می‌کنیم که می‌توانیم برای سایت خود لینک‌سازی خارجی و باکیفیت انجام دهیم و از مزایای آن بهره ببریم. توجه کنید که هر صفحه از سایت باتوجه به محتوای درونی، شامل اعتبار مشخصی است و این اعتبار بین صفحاتی که به آنها لینک می‌دهد، تقسیم خواهد شد. پس در لینک‌سازی از یک صفحه به صفحات دیگر می‌بایست دقت کافی داشته باشید و حتما طبق استراتژی اقدام به این کار نمایید. ناگفته نماند که طبق مستندات گوگل، لینک‌هایی که از سمت سایت‌های بی کیفیت برای صفحات ایجاد گردد، هیچ گونه تاثیری در نتایج SERP نخواهد داشت.

پس شاید چند روزی جایگاه اول گوگل را کسب کنید، اما ممکن است به همان زودی هم لو بروید و از صحنۀ وب محو شوید. اینکه با یک سئوکار همکاری کنید یا با یک شرکت سئو، تصمیم شخصی خودتان است و خب هر کدام مزایا و معایب خودش را دارد. مثلا همکاری با سئوکارهای فریلنسر یا همان دورکار، کمی ریسکی است اما خب در طرف مقابل، همیشه هزینه خدمات سئو در شرکت ها بیشتر از هزینه خدماتی است که سئوکارهای فریلنسر و آزادکار ارائه میکنند. منظور از طرفدار، مشتریانی هستند که دائما از سایت شما خرید میکنند.

کارهایی که نتیجه آنها قطعی و موثر است را یاد بگیرید و بعد از تسلط روی آنها با مطالعه آموخته‌های خود را به‌روزرسانی کنید. سایت‌مپ سایت هم یک فایل متنی با فرمت xml است؛ اما کارکردش با robot.txt فرق دارد. در سایت‌مپ لینک همه صفحات و‌‌ب‌سایتتان قرار داده می‌شود؛ از صفحات مقالات گرفته تا برگه‌ها و… راه حلش استفاده از تگ کنونیکال است که به گوگل می‌فهماند که از میان صفحات تکراری در سایتتان، کدام یکی نسخه اصلی است و کدام را در نتایج ایندکس نکند.

از این ترفند می توان برای لینکسازی داخلی سایت و بهبود رتبه سئو سایت کلی استفاده کرد. سئوی خارجی نام فرآیندی است که به سایت امکان نمایش بیشتر در موتور جستجو را در حین انجام فرآیند سئو می دهد. سئوی خارجی شامل مداخلات خارجی در وب سایت می شود و به لطف مجله خبری سئو این مداخلات، شناسایی وب سایت آسان تر می شود. سئوی داخلی و سئوی خارجی فرآیندی است که در مناطق مختلف سایت اعمال می شود اما هدف یکسانی را دنبال می کند. فرآیند سئو داخلی – خارجی به وب سایت راه اندازی شده کمک می کند تا در رتبه اول نتایج جستجو قرار گیرد.

لینک بیلدینگ یا لینک سازی چیست و چگونه باعث افزایش قدرت و اعتبار سایت ما می شود؟

این فرآیند باعث می شود ترافیک رایگان و طبیعی از سمت موتورهای جستجو مانند گوگل به سمت سایت شما هدایت شود. با یک نگاهِ جامع میتوان گفت برای تعیین رتبه یک صفحه در نتایج جستجو بیش از 200 فاکتور مختلف توسط ربات های گوگل بررسی میشوند. ولی اگر همانطور که در ویدئوی بالا مطرح شد، کمی دقیق تر نگاه کنیم میتوان فاکتورهای موثر بر سئو سایت را در 5 دسته اصلی تقسیم کرد که عبارتند از سئو تکنیکال، استراتژی، تولید محتوا، لینک سازی و آنالیز و برنامه ریزی. Internal Link یا لینک داخلی به لینکی گفته می‌شود که از یک صفحه موجود در یک وبسایت به صفحه دیگری در همان وبسایت برود.

Link Building به عملیاتی گفته می‌شود که در سطح وب برای لینک سازی از آن استفاده می‌شود. ساده‌ترین راه لینک سازی فرایندی است که در طول آن وب سایت‌های دیگر به لینک دادن به وب سایت شما ترغیب می‌شوند. در واقع این لینک سازی می‌تواند به دو صورت طبیعی و مصنوعی برای وب سایت شما انجام شود. به بیان دیگر این طور می‌توان توضیح داد که به روش‌های دستیابی و ساخت بک لینک Link Building گفته شود.

تفاوت اصلی بین Rich Card و Rich Snippet این است که Rich Snippet در سلسله مراتب نتایج جستجو تغییری ایجاد نمی‌کند؛ در‌حالیکه Rich Card نتایجی است که در قالب کارت‌هایی، بالای سایر نتایج جستجو نمایش داده می‌شوند. Orphan Page یا صفحه یتیم به صفحه‌ای اطلاق می‌شود که هیچ بک لینکی به آن داده نشده است. اما چرا صفحات یتیم برای سئو مشکل ایجاد می‌کنند؟ موتور‌های جستجو ازجمله گوگل، معمولا صفحات وب را به دو طریق پیدا می‌کنند.

  • مهندسین سئو به دنبال روش هایی بودند تا بتوانند رتبه بندی سایت را افزایش دهند.
  • الگوریتم‌های گوگل در طول یک سال، بارها دچار تغییراتی می‌شوند و پس از هر آپدیت، تاثیرات مثبتی بر روی نتایج جستجو می‌گذارند.
  • برای سنجش، تجزیه و تحلیل و بهبود استراتژی سئوی خود، باید درک کاملی از معیارهای سئو داشته باشید پس باید برای یادگیری معیار های سئو زمان لازم کنار بگذارید.
  • عنوان یک صفحه هم چنین باید به ربات های موتور جستجو سرنخ های کافی درباره محتوای همان صفحه را بدهد.
  • و اگرچه بخش هایی از الگوریتم گوگل مخفی باقی مانده است، سال ها تجربه در سئو به بینشی در مورد مهم ترین عوامل رتبه بندی داده است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار