سئو چیست؟ SEO چگونه کار می کند؟ چه انواع و استراتژی هایی دارد؟ پارس‌پک-سئو

از استراتژی هایی که باعث افزایش ترافیک سایت می شود، استفاده کند. بررسی کنید که برای هر کلمه کلیدی رقبا چه فعالیتی (تهیه فیلم، پادکست، متن و عکس) انجام داده اند و شما یک گام بالاتر را انجام دهید. پیدا کردن سایت هایی مجله خبری سئو که در زمینه فعالیت شما هستند و میزان تطابق کلمات کلیدی و یافتن کیورد گپ ها. برای سایت خود در شبکه های اجتماعی مختلف حساب ایجاد نمایید و سعی کنید در این بستر برند سازی کنید و مخاطبان خود را به سمت سایت خود هدایت کنید.

بک لینک های بی کیفیت باعث می شود که سایت در موتورهای جستجو بی ارزش و حتی اسپم در نظر گرفته شود. همانطور که میدانید اکثر کاربران اینترنت، در موتورهای جستجو به دنبال پاسخی مناسب برای نیازها و سوالات مورد نظر خود هستند. از این‌ رو سئو مناسب راه میانبری برای شما خواهد بود تا بتوانید با قرار گرفتن در صفحات اولیه نتایج، بیشترین بازدید را به دست آورید. همچنین از آنجایی که نتایج موتورهای جستجو دقیقا همان چیزی است که کاربران جستجو کرده اند، امکان تبدیل آن‌ها به مشتری بسیار زیاد خواهد بود. محتواهایی که درون صفحات وبسایت وجود دارند از متن، ویدیو، تصویر، فایل‌هایی مانند pdf، صوت یا پادکست و غیره تشکیل می‌شوند.

هدف از بهینه سازی پیج اینستاگرام، تبدیل کاربران به فالوور و افزایش تعداد آن ها است. اقداماتی مانند تولید یک محتوای با کیفیت، کپشن نویسی جذاب ، استفاده از تصاویر زیبا و خلاقانه، هشتک گذاری های مناسب و آنالیز رقبا نقش مهمی در بهینه سازی صفحه اینستاگرام دارند. در مواقعی که صفحه اینستاگرام شما، کاربران زیادی دارد، ممکن است در نتایج گوگل دیده شود. امروز دیگر مانند گذشته کلمات کلیدی در مرکز توجه سئو قرار ندارند، بلکه موتورهای جستجو، صفحات را بر اساس مفهوم آن ها به مخاطب نمایش می ‌دهند و عبارات مترادف با کلمات کلیدی را نیز در نظر می ‌گیرند. با استفاده درست و مناسب از کلمات کلیدی، گوگل به ‌راحتی می ‌تواند متوجه موضوع اصلی سایت شود و آن را در نتایج جستجو نشان دهد. به عنوان مثال ترفندهای بهینه سازی وب سایت در سال ۲۰۲۰، در سال ۲۰۲۱ جستجو نمی‌شوند و عملاً کارایی خود را از دست می‌دهند.

روی هم رفته ، جستجو در موتور های جستجو ۱۰ برابر بیشتر از رسانه های اجتماعی ترافیک دارد. اگر قرار باشد هر ماه به سایت ها و شبکه اجتماعی های مختلف هزینه تبلیغات پرداخت کنید این هزینه بسیار بیشتر از هزینه سئو سایت تان میشود و این تبلیغات یز دائمی نیستند و بعد از مدتی کمرنگ میشوند. برای اینکه رتبه بهتری در گوگل داشته باشید همیشه به محتوا نیاز دارید و خواهید داشت.

تکنیک هایی مثل تولید محتوای کاربردی، لینک بیلدینگ (چه داخلی، چه خارجی) و استاندارد سازی کد. شاید نزدیک ترین جمله برای سئو مدرن این جمله باشد؛ مجموعه راهکارهای بهبود کارایی سایت و تولید محتوای با کیفیت که در راستای تجربه کاربری و بازخورد مثبت کاربران هدف گذاری می شوند. برای شروع کار خود نیازمند یک استراتژی مشخص و دقیق خواهیم بود. استراتژی ما در سئو براساس شناخت ما از مخاطب و تحلیل رقبا شکل میگیرد. براساس موضوعات هدف خود و ادبیات کاربران عبارات کلیدی هدف را شناسایی میکنیم و با توجه به وضعیت رقبای خود و نقاط ظعف و قوت آنها یک برنامه ی اجرایی برای هدف گذاری و تولید محتوا در نظر میگریم. از مهمترین اهداف سئو سایت میتوان معرفی خدمات و کسب و کار شما به تمام کاربران گوگل و برند سازی شما در اذهانعمومی است.

عنوان سئو همان عبارتی است که در صفحۀ نتایج گوگل نمایش داده می‌شود. همیشه سعی کنید عنوان سئوی مطالبتان را جذاب بنویسید و نکات زیر را در آن‌ها رعایت کنید. مهم ترین چیز قبل از انتخاب یک سئوکار یا شرکت برای سپردن پروژه سایت تان به آنها، نمونه کارهاست! در واقع قبل از اینکه هر گونه قراردادی با طرف مقابل ببندید، باید حتما نمونه کارهای شان را مشاهده کرده و مطمئن شوید که اصلا این افراد صلاحیت لازم برای همکاری را دارند یا نه. در ضمن حتی پیشنهاد میکنم اگر فرد یا شرکت، سایتی را به عنوان نمونه کارش به شما معرفی کرد، با صاحب سایت مورد نظر تماس گرفته و علاوه بر مطمئن شدن از صحت این ادعا، تجربه اش در همکاری با این شرکت یا فرد سئوکار را بپرسید.

موتور جستجو یا Search Engine چیست و چه وظیفه‌ای بر عهده دارد؟

نکته آخر اینکه در این مسیر حتما با متخصصین سئو و افرادی که تجربه‌های موفقی در بهبود SEO وب سایت ها داشته اند در ارتباط باشید. چون هر گونه اشتباه در این زمینه ممکن است به جای هدایت سایت به صفحات اول موتورهای جستجو، منجر به افت آن و در نتیجه اثرات منفی شود. برای اینکه بدانیم سایت ما در چه کلماتی جستجو دارد و یا اینکه کاربران چه مواردی را جستجو می کنند، گوگل ابزاری بسیار کاربردی در اختیار ما قرار داده است. پیشنهاد می کنیم برای آشنایی با ابزار سرچ کنسول مقاله نحوه کار با گوگل سرچ کنسول را مطالعه کنید.

  • امروزه مجموعه ابزارهای جدیدی در بازاریابی پدیدار شده است که چند دهه پیش غیرقابل تصور بودند.
  • لینک‌سازی داخلی به گوگل و سایر موتورهای جستجو کمک می کنند تا تمام صفحات سایت را پیدا کنند و در صورت داشتن استانداردهای لازم ایندکس و در اختیار کاربران قرار دهد.
  • البته خود سئو هم در فارسی بسیار رایج شده و حتی گاهی ترکیب‌های اضافی و توصیفی و عبارات فعلی (مانند بهبود سئو، سئو کردن، سئو سازی) را نیز با آن می‌سازند و به‌کار می‌برند.

کتاب‌های الکترونیکی بسیاری هستند که مفاهیم اولیه و عمومی سئو را به شما آموزش می‌دهند. مطالعه کتاب به شما کمک می‌کند که خیلی سریع با اصطلاحات رایج این حوزه آشنا شوید و مسیر صحیح برای شروع سئو را پیدا کنید. پیش از شروع فعالیت‌های مرتبط با بازاریابی محتوا، به یک بستر قدرتمند و سایت استاندارد نیاز خواهیم داشت.

همیشه افزایش ترافیک از گوگل سبب موفقیت شما در بازار رقابت سئو نیست گاهی لازم است کاربران از راه های دیگر با خدمات سایت شما آشنا شوند و با ورود به سایت تان نرخ ترافیک را افزایش دهند. سئو داخلی سایت به گنجاندن کلمات کلیدی در صفحات و محتوای شما، نوشتن محتوای زنجیره ای با کیفیت بالا مرتبط با موضوع سایت، اطمینان از متا برچسب ها و عناوین شما غنی از کلمات کلیدی و سایر عوامل تکنیکی بستگی دارد. بعدازاین که مخاطب وارد سایت شما شود، بازاریابی محتوایی آغاز می‌شود. این مرحله بعد از سئو اتفاق می‌افتد، کاربر وارد سایت شده و حالا قرار است وی را مجاب کنید در سایت شما به تحقیق کردن درباره کلمات کلیدی دیگر بپردازد تا رتبه شما بالا در گوگل بیشتر شود و یا حتی خریدی را انجام دهد.

سئو یعنی یک رالی سرعت که خط پایان هم نداره

اما اگر بخواهیم از قالب و فرمت محتوا صرف نظر کنیم این مطالب از راه لینکها پیدا می‌شوند. از لحاظ فنی وجود متن کم نسبت به کدهای یک صفحه موجب می‌شود که کرالر های موتورهای جستجوی نظیر گوگل در زمان ارزیابی و بررسی محتوا و ماهیت صفحات وب سایت شما اطلاعات کافی و مناسبی را به دست نیاورند. به بیان دیگر بازاریابی محتوا یعنی تولید یک محتوای مفید، کارآمد و مرتبط برای کاربران و مخاطبان وب سایت شما.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار