سایت مپ نقشه سایت تاثیر سایت مپ بر سئو سایت شرکت دیجیتال مارکتینگ نوین بین-سئو

اگر تشخیص و شناسایی صفحات سایتتان بسیار دشوار است یا دارای محتوای غیر متنی سنگین، مانند فلش هستند. محتوای آرشیو شدۀ سایتتان به خوبی به صفحات فعال، لینک نشده‌اند. نقشه سایت، هویت سایت شماست و باید بدانید چگونه آن را ایجاد کنید و ارتقا دهید تا بهترین نتیجه را از آن بگیرید. از همین الان شروع کنید و این موارد گفته شده را به عنوان یک تمرین سئو انجام دهید و نتایج آن را رصد کنید. وقتی صفحات چندگانه‌ای دارید که عموما شبیه هم هستند مانند محصولات موجود در یک دسته‌بندی خاص یا چند رنگ از یک محصول را در صفحات مختلف قرار داده‌اید.

URL Inspection

برای جزئیات بیشتر در مورد تمام این قالب های مختلف نقشه سایت، این مقاله توسط گوگل را بخوانید. به زبان ساده، نقشه سایت دقیقاً همان … نقشه وب سایت شما است. مزیت اصلی استفاده از Yoast برای ایجاد نقشه XML، این است که به صورت خودکار به روز می‌شود. در واقع شما با استفاده از این پلاگین، یک سایت‌مپ داینامیک یا پویا خواهید داشت.

اگر تنها در جایی یک موتور جستجو با یک URL دارای نقشه سایت XML رو به رو شود بسیار بعید است که URL رتبه بگیرد. آن صفحه ممکن است ایندکس شود اما اعتبار سایتی مجله خبری سئو را ندارد که لینک‌های HTML به صفحه منتقل می‌کنند. دقت داشته باشید که ساخت و ثبت نقشه سایت در کنسول موتورهای جستجو مزایای فراوانی به همراه دارد.

Xml sitemap image

با توجه به محبوبیت وردپرس در فضای وب، در این ویدیو 5 دقیقه‌ای، با تنظیمات افزونه Google XML Sitemaps و منطق درست برای استفاده از امکانات آن آشنا می‌شویم. مثال ما در این ویدیو سایت کندوکلاب است و معیار خود برای تصمیم گیری در مورد بخش‌های مختلف سایت و نحوه حضور آنها در نقشه را اعلام می‌کنیم. اگر فرصت کافی برای مطالعه مقاله و بررسی نکات عمیق‌تر را ندارید، پیشنهاد می‌کنیم ویدیوی 17 دقیقه‌ای زیر را که بریده‌ای از کارگاه‌های تخصصی وبسیما است مشاهده کنید. اگر در حین گردش نقشه کاملی در دست داشتیم، نیازی به این همه دردسر نبود. با کمک نقشه می‌توانستیم مسیر حرکت خودمان را تعیین کنیم، زمان حرکت را مدیریت کنیم و همه اطلاعات تاریخی و جذاب را یک‌جا به دست آوریم. فرض کنیم برای اولین بار به تخت جمشید رفته‌ایم و هیچ اطلاعی از قدمت تاریخی، نحوه ساخت و مسیرهای گردش در پایتخت ایران باستان را نداریم.

استفاده از لینک‌های صحیح در قوانین سئو برای تمامی موتورهای جستجو الزامی است. شما می‌توانید کد پاسخ HTTP برای هر URL را با استفاده از ابزار Header Checker بررسی کنید. برای آدرس‌های متعدد در یک سایت، می توان از ابزارهایی همچون Find Broken Link و Find Broken Links, Redirects & Google Sitemap Generator Free Tool استفاده کرد. علاوه بر استانداردهای نقشه سایت برای محتوای وب، گوگل از فرمت‌های خاصی برای سایت مپ پشتیبانی می‌کند که برای رسانه‌های خاصی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این موارد شامل نقشه‌هایی برای فایل‌های ویدئویی، تصاویر، محتوای موبایلی، کد منبع نرم افزار و محتوای خبری هستند.

  • همانطور که مشاهده کردید، کار خاصی قرار نیست برای ساخته شدن این نقشه بکنید چراکه افزونه های وردپرسی خودشان به شکل خودکار این کار را برای شما انجام میدهند.
  • برای نقشه‌های سایت با بیش از 100 URL، با استفاده از افزونه‌های وردپرس یا استفاده از سایت‌های رایگان فعال در این زمینه، به طور خودکار یک فایل نقشه ایجاد کنید.
  • سپس مانند تصویر زیر گزینه نقشه‌های XML سایت را روی حالت روشن قرار دهید تا نقشه سایت برای شما فعال شود.
  • شما می‌توانید بر روی دکمه SEE INDEX COVERAGE که در بالا سمت راست قرار گرفته کلیک کنید تا گزارشات گوگل از سایت مپ خود را ببینید.
با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید. حال فایل .htaccess را باز کنید و کد های زیر را در انتهای آن اضافه کنید. از برنامه نویس سایت بخواهید که یک اسکریپت سفارشی ایجاد نماید. کالکشنی از ابزارهای لازم و ضروری که هر مدیر سایت یا طراح سایت حرفه‌ای باید داشته باشه رو از ما هدیه بگیرید.

نکاتی درباره سایت‌مپ

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار