نقشه سایت چیست و چه ربطی به سئو دارد ؟-سئو

پس از این شما قادر خواهید بود که فرکانس و اولویت مطلب نقشه سایت خودتان را تنظیم کنید. در صورتی که این مقادیر را تغییر دهید، موتورهای جستجو آن را به عنوان نکته ای در نظر می گیرند که بر اساس معیارهایشان می توانند آن ها را دنبال کنند و یا نادیده بگیرند. برای ساختن سایت مپ روش های مختلفی وجود دارد که در این جا به آن ها اشاره خواهیم کرد. این نوع سایت مپ را باید نوعی حالت سنتی از سایت مپ دانشت که در صفحه ای جداگانه طراحی شده اند و کاربران می توانند برای بازدید کردن از وب سایت ها استفاده کنند. اگر بلد نیست سایپ مپ ایجاد کنید، اصلا نگران نباشید، ما صفر تا صد ایجاد نقشه سایت را هم در سایت های وردپرسی و هم در سایت هایی که با زبان های php و asp ایجاد شده اند، آموزش خواهیم داد.

نحوه ثبت نقشه سایت در گوگل سرچ کنسول را در ادامه توضیح خواهیم داد. اگر بخواهیم به صورت خلاصه برای شما توضیح دهیم، نقشه سایت یک فایل است که سایت شما را به موتورهای جستجو معرفی می‌کند. نقشه سایت یک فایل xml می‌باشد که در سایت شما ساخته می‌شود و به گوگل داده می‌شود. این فایل دارای مزیت‌های زیادی بوده و داشتن سایت مپ برای سایت شما مهم است. روش ساخت این نقشه بسیار ساده است و با نصب افزونه یوست سئو این فرایند به صورت خودکار انجام شده و شما نیاز به انجام کار خاصی ندارید.

چگونه برای سایت خود یک سایت مپ ایجاد کنیم؟

وقتی یک صفحه توسط این ربات‌ها بررسی می‌شود، به لینک‌های داخلی و خارجی آن توجه می‌شود. اگر یک آدرس URL پیدا شود که در فهرست جستجوی آن‌ها نیست، محتوای آن آدرس را فراخوانی می‌کنند و در جای مناسب ایندکس می‌کنند. این خط از کد به موتورهای جستجو اعلام می‌کند که با یک فایل XML سر و کار دارند.

برای عضویت در خانواده سئو روزی ها کلیک کنید

برای رفع ارور 404 در سایت های وردپرس، همیشه آسان ترین راه را اول انتخاب کنید. برای شروع به تنظیمات پلاگین یواست بروید و نقشه سایت را غیر فعال کنید. این روش در بیشتر موارد مشکل ارور 404 نقشه سایت را رفع می کند. البته شما می توانید با دنبال کردن ساختار کد، نقشه سایت XML را به صورت دستی نیز نقشه سایت ایجاد کنید. از نظر فنی، نقشه سایت شما نیازی ندارد که حتما در قالب XML باشد – یک فایل متنی با یک خط جدید که هر URL را جدا می کند نیز به عنوان نقشه سایت کافی است. همانطور که از نام نقشه سایت برمی‌آید، این فایل‌ها به ربات‌هایی نظیر GoogleBot اجازه می‌دهد تا به راحتی محتوای وبسایت شما را بخوانند و یا به اصطلاح درست‌تر ایندکس کنند.

نقشه سایت ویدئویی

نقشه سایت در واقع مشخص کننده صفحاتی است که کسب رتبه در آن صفحات برای شما اهمیت دارد. با بررسی وضعیت نقشه سایت خود در گوگل سرچ کنسول صفحاتی از نقشه سایت که ایندکس نشده‌اند را بررسی کنید. اگر برای شما فهرست شدن آن صفحات مهم است بایستی برای رفع مشکل اقدام کنید.

سلام خسته نباشیداز محتواهای آموزشیتون بسیار ممنونم فقط یه سوال داشتم اونم این هست که من تو وب مستر تولز هیچ دیتایی ندارم. شما میتونید کمک کنید؟ من سایتم رو داخل گوگل ثبت مجله خبری سئو کردم و کد تائید هم وارد کردم. و یک سوال دیگه اینکه من وقتی توی google search console بخش sitemaps، نقشه سایتم رو اضافه کردم جلوی لینک ها توی فیلد وضعیت نوشته بود .

در سرچ کنسول جدید، اطلاعات بیشتری نسبت به نسخه قدیمی به وب مستر سایت ارائه می شود. اگر فیلم و ویدئو برای کسب و کار شما مهم هستند از این مدل نقشه سایت استفاده کنید وگرنه ضرورتی ندارد. برای صرفه جویی در نرخ بودجه ایندکس سایت می توانید از کدهای اسکیما برای ویدئو استفاده کنید.

  • اما خب اگر یکی از افزونه های سئو یوآست یا رنک مث را روی وب سایت تان نصب کرده اید، نیازی به نصب افزونه اول ندارید.
  • همانطور که در قسمت پیش اشاره کردیم، ارائه سایت مپ با سایز بیش از ۵۰ مگا بایت مشکلاتی ایجاد می‌کند که این خطا یکی از آن‌هاست.
  • همانطور که می توانید مشاهده کنید، تمام دسته بندی های مهم در این سایت لیست شده اند.
منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار