سئو چیست seo چیست معنای بهینه سازی سایت چیست؟-سئو

بسیاری از جستجوهایی که انجام می شود، با هدف تجاری صورت می گیرد. به این معنا که افراد هر ساله برای یافتن اطلاعات در مورد محصولات و خدمات مختلف به جستجو در گوگل و سایت های مختلف می پردازند. Crawling – خزش در محتوای سایت هاگوگل مانند یک کاربر وارد سایت شما می‌شود و با راهنمایی فایل robots.txt سایت شما را خزش میکند و اطلاعات را آماده ایندکس شدن می‌کند. در نتیجه هرچه قدر که نسبت متن به کدهای موجود در صفحات وب سایت شما بیشتر باشد سئو که برای وب سایت خود انجام می‌دهید بهتر خواهد بود. در هر صفحه از یک وب سایت متن معمولی و مقدار مشخصی از کدها وجود دارد.

نقش الگوریتم های گوگل در بازاریابی سئو

باعث می شود شما به خوبی بازار هدف را شناسایی نمایید و همیشه در وضعیت خوبی با رقبای خود قرار داشته باشید. یکی از استراتژی های لینک سازی، ایجاد بک لینک با کیفیت برای وب سایت به صورت پلکانی و از کم به زیاد می باشد، این امر باعث طبیعی تر به نظر رسیدن لینک سازی ها شده و در نهایت افزایش رتبه وب سایت شما را حاصل می کند. بهینه سازی موتورهای جستجو یا سئو امروزه حول محور گوگل می چرخد. با این حال، پیشینه دانشی که ما اکنون به عنوان سئو می شناسیم، به محبوب ترین موتورهای جستجوی جهان که توسط لری پیج و سرگئی برین تأسیس شده است، باز می گردد. لینک سازی؛ لینک سازی فرایند دریافت بک لینک از وب سایت های دیگر است. این پیوندها به عنوان «رای اعتماد» عمل می کنند و اعتبار وب سایت شما را افزایش می دهند.

  • در این نوع ریدایرکت، شما فقط از گوگل می خواهید تا کاربر را به صفحه مورد نظر شما هدایت کند بدون اینکه ارزش صفحه به صفحه جدید منتقل شود.
  • در هر متن علاوه بر تگ عنوان، چندین زیر عنوان یا هدینگ نیز وجود دارد که ارزش آنها به اندازه‌ ی محتوا است.
  • تو بعضی از سایت ها نوشته الان دیگه کار نمیکنه این قابلیت و گوگل نشون نمیده.
  • این مدت زمان یا همان Dwell Time به گوگل می فهماند که سایت دوم محتوای بهتر و کامل تری از سایت اول داشت و این ارزشمندی محتوا و زمان کابر، باعث بهبود سئو سایت می شود.
  • در ویژگی title با قرار گرفتن ماوس روی عکس، یک متن به ‌جای آن نشان داده می ‌شود.
همچنین در حال حاضر، سهم دسکتاپ در میان ابزارهای اتصال به اینترنت در سطح جهان کمتر از ۵۰ درصد است (منبع). وقت بخیر تغییر قالب تا زمانیکه آدرس ها و محتویات صفحات عوض نشوند و از نظر سرعت و … در برخی مواقع که در هنگام تعویض قالب در سئو مشکل پیش می آید بدلیل رعایت نکردن موارد بالا است.

Spam Score یا همان امتیاز هرزنامه بر اساس ۲۷ ویژگی مشترک بین میلیونها وبسایت جریمه شده که به وسیله موتورهای جستجو پنالتی شده‌اند محاسبه می‌شود. سئو پرزنت محتوای سایت، برای موتورهای جستجوگری مانند گوگل است. چک لیست سئوی داخلی مجله خبری سئو نمیتواند بدون بهینه سازی تصاویر تکمیل شود. نه تنها از نظر حجمی باید عکس ها را بهینه سازی کنید بلکه از نظر متا دیتا نیز باید بهینه شوند. مطمئن شوید نام عکس و تگ alt و title و کپشن بخوبی برای بهبود سئو بهینه شده اند.

اهمیت سئو

گفتیم که برای گوگل این مهم است که سایت شما از هر نظر برای کاربران مفید باشد و مورد پسند کاربران قرار بگیرد. مثلا زمانی که سرعت سایت شما پایین باشد، کاربر اذیت می شود و گوگل این مورد را برای سایت شما یک نکته منفی در نظر می گیرد. شما می توانید یک پیج اینستاگرام، یه کانال در یوتیوب، یک صفحه در لینکدین و… برای تمامی موارد گفته شده می توانید سئو انجام دهید تا بازدهی بیشتری از پیج یا کانال خود داشته باشید، به این ترتیب افرادی بیشتری با کالا یا خدمات شما آشنا می شوند.

سئوی خارجی به شما کمک می کند تا بین سایت خود و سایر سایت ها پیوند برقرار کنید. همچنین کدهایی که درون صفحات وب سایت شما وجود دارند بیشتر به این معنا هستند که سرعت بارگذاری صفحه وب سایت شما کم می‌شود. همانگونه که قبلاً نیز عنوان شده است موتورهای جستجوگر نظیر گوگل هیچ وقت به دنبال ایجاد یک فهرست از سایتهایی که دارای محتوای قدیمی و بی کیفیت و نامناسب هستند، در صفحات نتایج جستجوی خود نبوده است. این به این معنی است که شما می‌توانید با بروزرسانی کردن محتواهای قدیمی و بی کیفیت و یا حذف کردن آن‌ها رتبه‌های بهتری برای این گونه صفحات در وبسایت خود کسب کنید و وبسایت خود را به وسیله آن افزایش دهید. عبارت Zombie Pages یا صفحات زامبی بیشتر به صفحاتی از یک وب سایت گفته می‌شود که نه زنده‌اند نه مرده. در حقیقت زامبی پیج ها در یک سایت هیچ تاثیری بر روی وبسایت ندارند.

۵- ساختار اطلاعاتی وبسایت و لینک‌های داخلی در سئو

هنگامی که کاربر یک عبارت را در کادر جستجو تایپ می کند، گوگل از الگوریتم های پیچیده استفاده می کند تا دقیق ترین و مفیدترین لیست نتایج برای آن عبارت را نشان دهد. این نتایج ارگانیک می‌توانند شامل صفحات وب متن محور، مقاله‌های خبری، تصاویر، ویدیوها و دیگر انواع محتوای خاص باشد. توجه داشته باشید که رتبه سایت ها در موتور جستجوی گوگل هر لحظه در حال تغییر است با این حال شما با استفاده از یکسری ابزار می توانید رتبه سایت خود را در گوگل به دست بیاورید که در ادامه به برخی از آن ها اشاره می کنیم. این مهم ترین اقدامی است که برای جلوگیری از موفقیت اسپمرها انجام می شود. بیشتر اوقات رقبا با هدف سئو منفی با ایجاد پیوندهای بی کیفیتو با تعداد زیاد سعی در تخریب سئو سایت شما را دارند. بسیار مهم است که بدانید چه کسی در حال ایجاد پیوند یا تغییر مسیر به وب سایت شما است.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار