سایت مپ نقشه سایت تاثیر سایت مپ بر سئو سایت شرکت دیجیتال مارکتینگ نوین بین-سئو

به عنوان مثال‌، می‌توانید ببینید که نقشه سایت بالا شامل لینک‌هایی به ۱۱۶ صفحه وب است. ۱۰۹ تا از این صفحات «valid» و ۶ تای دیگر «Excluded» هستند. اما این موضوع تا حد زیادی به CMS شما و اینکه از چه برنامه‌ای برای ایجاد سایت‌مپ خود استفاده کرده‌اید نیز وابسته است.

تحلیل آمار مهم گوگل کنسول

هنگامی که به حساب سرچ کنسول خود وارد شدید و وب سایت خود را انتخاب کردید، باید به «sitemap» بروید که در منوی سمت چپ قرار دارد. خیر نمی‌توان نقشه سایت را به عنوان یک عامل رتبه بندی درنظر گرفت اما استفاده از آن فاقد اهمیت نیست. موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ از نقشه سایت برای یافتن صفحات مختلف موجود در سایت شما استفاده می‌کنند.

  • البته افزونه ها معمولا هر بخش را به صورت مجزا تولید کرده و همه نقشه‌ها را در یک فایل به اسم sitemap_index تجمیع می‌کنند.
  • موتورهای جستجو مانند گوگل، یاهو و بینگ از نقشه سایت برای یافتن صفحات مختلف موجود در سایت شما استفاده می‌کنند.
  • این مقاله نیز بخشی از دوره رایگان و جامع یادگیری سئو می‌باشد.
  • استفاده از سایت مپ با فرمت HTML به کاربران شما کمک می کند تا به راحتی در تمام سایت شما به وبگردی پرداخته و از هر کجای سایت به مهمترین صفحات دسترسی داشته باشند.
  • بسیاری از کاربران هنگام بازدید از یک سایت، به نقشه سایت نیز مراجعه می کنند.
به‌روزرسانی خودکار ساده‌ترین و بهترین روش مدیریت نقشه است ولی برای سایت‌هایی که کمتر از 100 صفحه دارند می‌توان به صورت دستی مدیریت کرد. آدرس‌دهی در نقشه سایت متناسب با دامنه اصلی بوده و ترجیحاً از حروف فارسی در آن استفاده نشود. سایت‌های بزرگ با استفاده Sitemap_index می‌توانند چندین فایل نقشه داشته و میلیون‌ها صفحه را به‌راحتی مدیریت کنند. اطلاعات یک صفحه از سایت ما در Sitemap (در شرایط استاندارد) از 4 بخش اصلی تشیکل می‌شود؛ آدرس صفحه، اولویت، نرخ‌به‌روزرسانی و زمان آخرین به‌روزرسانی. نقشه سایت فعلی خود را با URL‌های مقاله جدید خود به روز کنید و با هر به روز‌رسانی نقشه جدیدی ایجاد نکنید.

چرا نقشه سایت مهم است ؟

هر زمانی که محتوای جدیدی در سایت منتشر کنید، پینگ به موتورهای جستجو ارسال می شود تا موتورهای جستجو از تغییرات در نقشه سایت مطلع شوند. یکی از ساده ترین راه هایی که برای ایجاد سایت مپ وجود دارد، استفاده از افزونه سایت مپ است. در صورتی که شما سایت مپ سایتتان را ایجاد کنید و آن را به گوگل معرفی کنید، می توانید سئو سایتتان را تا حد زیادی بهبود دهید. در این مقاله به طور کامل به مبحث بسیار مهم سایت مپ چیست (sitemap چیست) پرداختیم و اهمیت سایت مپ در سئو سایت را توضیح دادیم. همینطور سعی شد تا به تمامی سؤالات موجود در ذهن شما عزیزان پاسخ داده شود.

از نقشه سایت XML و RSS/Atom feeds در کنار هم استفاده کنید. اگر سایت شما بیش از صفحه دارد بهتر است نقشه‌های چندگانه مجله خبری سئو ایجاد کنید. در این مقاله از وب 24 شما را با بهترین ابزارهای جایگزین الکسا و سایت های مشابه الکسا آشنا خواهیم کرد.

سئو تکنیکال یا سئو فنی چیست؟ آموزش سئو تکنیکال

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار