اصول سئو برای تولید محتوای بهینه شده یکتانت-سئو

به عنوان مثال ویکی پدیا یک منبع خوب از نظر گوگل است و مهم نیست که معلم مطالعات اجتماعی دبیرستانتان در مورد ویکی پدیا چه گفته است. جذب مخاطب از طریق بازاریابی محتوا یکی از مهم‌ترین راه‌هایی است که می‌تواند سبب رشد کسب و کار شما شود؛… مطلبتون بسیار جامع و کامل بود و ممنونم از طراحی زیبا و راحت سایتون و همچنین محتوای مناسب. با قراردادن لینک از یک محتوا به یک صفحه دیگر داخل سایت خودتان و یا یک منبع خارجی در واقع شما به فلسفه گوگل پایبند مانده‌اید.

انواع مديا (رسانه) در محتوا شامل تصوير، گرافيك، نمودار، ويدئو، فايل صوتي، Gif و اينفوگرافيک ها مي شود. اگر تعداد مقالات موجود در فضای وب زیاد نبود، بررسی کنید که کاربران در شبکه های اجتماعی به دنبال چه مطالبی هستند. پس بدانید که گوگل نیز تمام تعاملات با سایت شما را زیر نظر می گیرد. اگر کاربران مجله خبری سئو سایت شما را دوست داشته باشند، آن وقت گوگل نیز سایتتان را دوست خواهد داشت و به آن مقام و رتبه می دهد. داده های شخصی شما برای پشتیبانی از تجربه شما در این وب سایت، برای مدیریت دسترسی به حساب کاربری شما و برای اهداف دیگری که در سیاست حفظ حریم خصوصی ما شرح داده می شود مورد استفاده قرار می گیرد.

که همین امر سبب افزایش زمان سپری شده توسط کاربر و میزان به اشتراک گذاری محتوا می‌شود که نهایتا به بهبود سئو و افزایش رتبه در گوگل خواهد انجامید. استفاده درست از تصاویر و بهینه سازی عکس‌های موجود در سایت نکات مختلفی دارد که بیشتر مربوط به بحث سئوی تصاویر در سایت است که در اینجا به آن نمی‌پردازیم. این جنبه به طور کلی بهبود کیفیت محتوای ارائه شده به کاربر را تحت پوشش قرار می‌دهد. این اقدامات شامل مواردی چون خوانایی متن، طول مقاله، پوشش کامل موضوع و استفاده درست از تصاویر و ویدیو است. هر محتوایی می‌تواند از لحاظ کیفیت مورد سنجش قرار بگیرد و در نهایت، این کاربر است که تصمیم می‌گیرد کدام نوشته و محتوا به بهترین شکل نیازهایش را برآورده می‌کند.

به زبان ساده، سئو داخلی مجموعه قواعد و استانداردهایی است که در داخل وب سایت و بین صفحات سایت باید رعایت شود تا کاربران به راحتی بتوانند با وب سایت ارتباط برقرار کنند. تولید محتوای سئو شده، بدون درگیر کردن شبکه‌های اجتماعی دیگر معنایی ندارد. گوگل به دنبال سیگنال‌هایی از شبکه‌های اجتماعی مانند اینستاگرام، فیس بوک و توئیتر می‌گردد تا ببیند محتوای شما در چه حد محبوب است.

قبل از آنکه دست به قلم شوید، باید درباره کلمات کلیدی محتوای خود تحقیق کنید. شاید از خودتان بپرشید چرا باید اینکار را بکنم؟ درباره موضوع انتخابی می‌نویسم تا اگر کسی آن را سرچ کرد به محتوای من برسد. در این مقاله اول کمی با مفهوم محتوای سئو شده آشنا می‌شویم، سپس سراغ تکنیک‌های سئو محتوا می‌رویم. بیشتر این تکنیک‌ها را در مقاله سئوی داخلی یاد گرفتیم، ولی اینجا آن‌هایی که مشخصا مربوط به محتواست را آوردیم تا در هنگام نوشتن یک چگ لیست کامل دم دستتان باشد. با به کارگیری تکنیک های فوق، می توانید 100% اطمینان داشته باشید که یک محتوای مناسب برای سئو و همچنین مناسب برای کاربران سایتتان نوشته اید.

  • این کار باعث می‌شود خواننده‌ای که قصد خواندن ادامه متن را دارد از وبلاگ شما خارج نشود.
  • سعی کنید در محتوای خود پیش بینی امید، ترس و نگرانی‌های مخاطب خود را بکنید.
  • سئوی محتوا یکی از مهم‌ترین فاکتورهای سئو باید برای بهبود رتبه سایت در گوگل است که به هیچ‌وجه نباید از آن غافل شد.
بطور مثال، شما ميخواهيد “سئو محتوا” را به عنوان كليدواژه انتخاب كنيد. از قبل مقرر كرده ايد كه حجم جستجوى نسبتاً خوبی هم دارد؛ اما ميخواهيد در كيفيت دادن به آن، بيشتر پيش برويد. کافی است عبارت كليدى را كپى كنيد و عملكرد آن را در هر وبسايتى كه خواستيد ببينيد. این ابزار، در ایران اطلاعات خیلی دقیقی را به شما نشان نمی دهد، پس برای پیدا کردن کلمات مناسب برای نوشتن محتوای مناسب برای سئو، فقط به این ابزار اکتفا نکنید. اما مشکلی که اکثر افراد دارند این است که تنها به همین ابراز بسنده می کنند و دیگر تحقیق کلمات کلیدی را ادامه نمی دهند و همه ى تصميماتشان را بر اساس اينكه یک کلمه کلیدی چه میزان جستجو دارد، ميگيرند.

بروزرسانی محتوا مهمتر از تولید محتوا

تبلیغات کلیکی هدفمند در کاپریلا، هوش مصنوعی و علم داده را از یک سو و دانش تبلیغات دیجیتال را از سوی دیگر به هم می‌رساند. توضیحات متا فاکتور مهمی است که در طی چند سال اخیر اهمیت بیشتری برای گوگل و کاربران پیدا کرده است. این توضیحات می‌تواند کاربر را نیز تحت تاثیر قرار داده و او را به کلیک بر روی لینک ترغیب کند.

سرعت بارگذاری سایت

این تشبیه صرفا برای درک بهتر قدرت سئو و تأثیر شگفت انگیز رعایت اصول سئوی محتوا بر نمایش سایت شما در صفحه اول سرچ گوگل است. استفاده از کلمات مترادف در سئو محتوا می‌تواند از تکرار بیش از حد کلمه کلیدی و خوانایی بد محتوا جلوگیری کند. بهینه سازی محتوا با کلمات کلیدی مترادف باعث می‌شود تا به طور همزمان در چندین کلمه رتبه‌بندی شوید و به این ترتیب شانس شما برای جذب کاربران بیشتر خواهد شد.

منظور از «محتوا» تمامی اطلاعاتی است که در فضای وب وجود دارند و به عبارتی در آن زندگی می‌کنند و هر فردی با استفاده اینترنت و فضای وب می‌تواند به آنان دسترسی داشته باشد. نحوه کار با ابزار های آنلاین جستجوی کلمات و عبارات کلیدی همچون KWFider و Keyword Planner را به خوبی می‎داند. پس برای اینکه محتوای شما بین رقبا جایگاه خوبی بگیرد نیاز است که استراتژی را بعد از انتشار آن داشته باشید. ترافیک از مکان های دیگر به غیر از گوگل برای رتبه بندی جستجوی شما بسیار مهم است.

خوانندگان با استفاده از لینک خارجی می‌توانند به محتوای کامل‌تر ولی در راستای موضوع شما دست پیدا کنند. در عمده موارد می‌توان لینک خروجی را به سایر وبلاگ ها یا وب‌سایت‌های مرتبط داد تا از این طریق خواننده به محتوای مناسب بیشتری دست پیدا کند. پس برای این که محتوای شما بتواند در زمان اسکن شدن توسط کاربر، توجه او را جلب کند، باید از حالت یک متن ساده و خالی خارج شده و با کلمات کلیدی بولد،تصاویر جذاب، صوت، ویدیو و… به چنین محتوایی، محتوای قابل اسکن یا Scannable Content گفته می شود.

صفحات زامبی در سئو، قاتلینِ خاموش سئو!

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار