سئو تولید محتوا چیست؟ 16 فاکتور اصلی محتوای سئو شده آکادمی کاپریلا-سئو

اگر کاربر سوالی داشته باشد، محتوای شما باید بهترین پاسخ را در اختیار کاربر بگذارد. از دید موتورهای جستجو، سئو محتوا شامل تمام روش‌های سئو و تکنیک‌هایی است که باعث می‌شود محتوایتان به راحتی برای ربات‌های خزنده قابل شناسایی و خواندن باشد و ساختار مناسبی داشته باشد. رعایت این شش گام و توجه به نکات آن در تولید محتوای سئو شده از اهمیت بالایی برخوردار است و در تعیین کیفیت سئو محتوا بسیار اثرگذار است. تولید محتوا بر اساس سئو، فقط به کار بردن کلمات کلیدی در تولید محتوا به تعداد زیاد نیست.

URL محتوا را بهینه کنید

خوانندگان می‌توانند به سرعت متوجه شوند که این پست درباره چیست. می‌تونی برای پروژه‌های مختلف به صورت دورکاری و فریلنسری کار کنی، می‌تونی توسایت‌های مختلف به عنوان نویسنده استخدام شی و یا جذب یه مجموعه شی. بیاین یه سری اطلاعات جالب رو با هم مرور کنیم؛ طبق آمار، 68 درصد از افراد، 15 دقیقه بعد از این که بیدار می‌شن گوشی موبایل‌شون رو چک می‌کنن. 30 درصد از آدما هم اگه گوشی موبایل‌شون کنارشون نباشه استرس می‌گیرن و جالب‌تر اینکه 87 درصد از مردم هم گوشی‌شون در طول روز همراه‌شونه. تمامی حقوق مادی و معنوی این وبسایت متعلق به نوین می باشد و هر گونه کپی برداری پیگرد قانونی دارد. با مشخص کردن یک یا چند فیلتر مختلف، مقاله‌های جذاب و مناسب خودتان را پیدا کنید.

مثل «تعداد کلمات تیتر»، «وجود کلمات کلیدی در تیتر»، «منحصر به فرد بودن تیتر هر صفحه»، «استفاده از برند در تیتر» و… به جرئت می‌تونم بگم تو هرکدوم از این قسمت‌ها که مسلط نباشی روی خروجی کارت و در نتیجه دیده شدن محتوات تاثیر داره. اگر هدف فروشگاه مجله خبری سئو شما، فروش محصولات به صورت اینترنتی است، پس باید محتوای آن صفحات را بهینه نمایید و از تگ های مناسب در بهینه سازی استفاده نمایید. البته در این مقاله، در خصوص استراتژی بهینه سازی محتوا، خیلی صحبت نمی شود و فقط تعریف کلی آن بیان می شود.

فعالیت های سئوکار

بهینه سازی محتوا، اصطلاحی است که اگر در حوزه بازاریابی محتوا و اینترنتی فعالیت کرده باشید، حتما نام آن را شنیده اید. در این مقاله آموزش سئو قصد داریم که در خصوص بهینه سازی محتوا و هر آنچه که هر شخصی باید در رابطه با آن بداند را بیان کنیم. بهینه سازی محتوا یا سئو محتوا شامل تکنیک ها و فرایند هایی است که باعت بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو می شود. درست است که برای کسب رتبه در موتور جستجو به محتوایی عالی نیاز دارید، ولی این محتوا باید جوری نوشته شود که گوگل هم سریع آن را شناسایی کند و به دست کاربر برساند.

نکته مهم این است که شما تنها به محتواهای بالا محدود نیستید و می‌توانید هر خلاقیتی از خودتان به خرج بدهید. امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و بتوانید از آن برای سئو تولید محتوا استفاده کرده و رتبه و ترافیک سایت خود را بهبود دهید. در صورت علاقه‌مندی به یادگیری بیشتر در زمینه سئو، مقاله آموزش جامع و رایگان سئو پیشرفته را بخوانید. در نظر داشته باشید همانطور که گوگل، کپی کردن متن از سایر سایت‎‌ها (بدون درج منبع) را ممنوع اعلام کرده، استفاده از تصاویر تکراری نیز می‌تواند تاثیر منفی در سئو محتوا داشته باشد. بهتر است تصاویر و ویدئویی اختصاصی و طراحی شده استفاده کنید و یا تصاویر سایر سایت‌ها را با تغییرات گرافیکی منتشر کنید.

  • آموزش تولید محتوا سایت به صورت کاملا رایگان و قدم به قدم.
  • کلمه کلیدی باید به اندازه‌ای باشد که گوگل آن را تشخیص دهد و نباید آنقدر زیاد باشد تا مقاله دچار keyword stuffing شود.
  • قبل از تولید یک محتوای سئو شده، فهميدن اينكه يك كليد واژه مفيد است یا نه، بسیار حیاتی است.
  • و از نظر گوگل بهتر است که شما این کلمات را در کل محتوای صفحه استفاده کنید.
البته توجه داشته باشید گذاشتن چنین محدودیت‌هایی می‌تواند باعث کاهش ترافیکی شود که شما می‌توانید از طریق موتورهای جستجو به دست آورید. خود این اتفاق هم به‌تنهایی می‌تواند باعث جریمه شما گردد. سئو؛ یعنی بهینه‌سازی برای موتورهای جستجو یا فرایندی که در طی آن مردم زیادی می‌توانند به‌سادگی و از طریق موتورهای جستجو سایت و محصولات ما را بیابند. کلمه کلیدی اصلی را یک یا حداکثر دو بار را در توضیحات متا به کار ببرید. فرقی نمی‌کند که محتوا در چه فرمتی منتشر شود، متنی، صوتی و یا تصویری، در هر صورت باید اطلاعات مورد نیاز کاربر را به او ارائه دهد، او را سرگرم کرده و یا آموزشی را ارائه کند. کلمات کلیدی صحیح و مناسب هر کسب و کار را انتخاب و آنالیز کند.

قبل از شروع نوشتن، بهتر است محتوای رقبا را به طور کامل تحلیل کنید. بسیار مهم است بدانید رقبای شما چه محتوایی نوشته‌اند، به چه موضوعاتی اشاره کرده و از نوشتن چه موضوعاتی غفلت کرده‌اند. به محتوایی گفته می شود که در آن تمامی نکات و استانداردهای سئو رعایت شده باشد به گونه ای که موتورهای جست و جو با دیدن شان امتیاز بالایی را به آن ها اختصاص دهد.

بهینه سازی نام عکس ها در محتوا

اگر می‌خواهید یک محتوای سئو شده داشته باشید که هم مورد توجه کاربران قرار گیرد و هم امتیاز مثبت را از گوگل به همراه داشته باشد، استفاده از تصاویر و ویدیو را فراموش نکنید. تصویری که در هر بخشی از محتوا قرار می‌دهید، باید با آن بخش هماهنگی داشته باشد و به نوعی توصیف‌کننده یا تکمیل‌کننده متن باشد. محتوا مهم ترین بخش بازاریابی در فضای مجازی می باشد و تولید کردن یک محتوای به صورت بهینه شده تخصصی است که تمامی کسب و کار هایی که در عرصه رقابتی حضور دارند به اون نیاز دارند. یک راه کاربردی این است که به پست‌های قبلی خود بروید و آن‌ها را به مطالب جدید خود لینک بدهید. همچنین می‌توانید لینک‌ها را به صفحات داخلی مشخصی در وبلاگ خود مرتبط کنید. لینک دهی داخلی باعث بهبود ساختار محتوای شما شده و اعتبار صفحات شما از نظر گوگل را افزایش می دهد.

محتوايتان را طوري طراحي كنيد كه كاربر با خواندن آن به هدفش برسد يا مشكلش بر طرف شود. هميشه از خودتان بپرسيد كه چطور می توانید با توجه به منابع و زمانی که در اختیار دارید، محتوایی تولید کنید که از رقبایتان بهتر باشد. داستان هاي مربوط به محتوا، باعث ميشوند كه محتوا به نظر جذاب تر بيايد. اين داستان ها همچنين يك ابزار قدرتمند براي آموزش و متقاعد كردن مخاطب هستند. اين بدان معني است که باید همه ي تجربه های خود، در رابطه با پروژه اي كه دارید روی كار آن کا می کنید را روي هم بگذاريد.

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار