تولید و سئو محتوا خدمات دیجیتال مارکتینگ تولید محتوا ، سئو ، طراحی سایت-سئو

فرض کنید می‌خواهیم یک کمپین تولید محتوا حول موضوع «فروش در شبکه‌های اجتماعی» ایجاد کنیم. در این مثال، «فروش در شبکه‌های اجتماعی» یک موضوع بنیادی است یا فرعی؟ مجله خبری سئو پاسخ درست این است که بستگی دارد! اگر سایت مورد نظر در حوزه روش‌ها و ابزارهای فروش در فضای مجازی فعالیت می‌کند، بدون شک این موضوع به یک صفحه بنیادی نیاز دارد.

تایتل شما علاوه بر اینکه باید کلمه کلیدی را داشته باشد همچنین باید از جذابیت خوبی برخوردار باشد تا به افزایش CTR کمک کند. اما در این مطلب یک سری تکنیک فوق العاده که در تحقیق کلمه کلیدی به شما کمک می کند را آورده ایم. گوگل حتی به طور واضح اعلام کرده که محتوا یک بخش فوق العاده مهم برای موفقیت در سئو است. همچنین اعلام کرده که “محتوا” یکی از 3 فاکتور مهم رتبه بندی گوگل است.

داشتن تگ H1 و H2 جذاب

براي مثال نوشتن يك مقاله، فرايند توليد محتواي متفاوتي نسبت به توليد يك محتوای صوتي و يا ويديوئی دارد. شما باید همیشه سعی کنید محتوایی تولید کنید که اولاَ منحصربفرد باشد، دوماً در صورتی که سایت ها از محتوای شما استفاده می کنند، به شما لینک بدهند. هر موضوعى ارزش به اشتراک گذاشته شدن را ندارد، اين عمل همچنان يك عامل كيفى مكمل محسوب ميشود. تنها كافيست بهBuzzSumoسرى بزنيد و كلمه ى كليديتان را وارد كنيد و ببينيد كه تعداد پست ها در مورد کلمه کلیدی مورد نظرتان چقدر است. البته یادتان باشد وقتی محصولات این دسته‌ زیاد شد، حتما تگ نوایندکس را بردارید و صفحه دسته‌بندی محصول را روی یک کلمه کلیدی هدف‌گذاری کنید. این نکته در کشور ما تا حدی کمرنگ است چرا که متاسفانه هنوز گوگل در زبان فارسی نمی‌تواند این ارتباطات معنایی را دقیق بررسی و شناسایی کند.

در هر زیرتیتر بهتر است حداکثر 300 کلمه نوشته شود و در صورت نیاز به تشریح بیشتر، از زیرتیترهای دیگر استفاده شود. برای مثال در همین محتوا برای تیتر اصول سئو به زیرتیترهای کوچک تر تحت عنوان گام اول، دوم، سوم و…ایجاد شده تا خوانایی و دقت متن بیشتر شود. در پاراگرف اول و ترجیحا دو خط اول کلمه کلیدی تکرار شود؛ البته بهتر است استفاده از کلمه کلیدی در خط اول صورت گیرد.

در درست یا غلط بودن این موضوع نمی‌توان نظری دارد، اما به جرات می‌توان مدعی شد قرار دادن کیورد اصلی در تگ عنوان تاثیر چشمگیری در رتبه‌بندی خواهد داشت. چرا که اولا این موضوع می‌تواند به موتورهای جستجو نشان دهد که محتوای شما درباره چیست. سئو یابهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو فرآیند بهبود رتبه سایت در نتایج جستجوی کاربران در موتورهای جستجو است.

  • برای سئو تولید محتوا باید بتوانید محتوای منحصر به فرد تولید کنید.
  • اما معمولا روی کیفیت محتوایی که به کاربر ارائه می‌شود تاثیر آنچنانی ندارند.
  • در حین نوشتن مطلب به سایر صفحات سایت در جای مناسب ارجاع دهید.
در محتوای خود از عناوین فریبنده و عملی استفاده کنید که در آن از کلمات کلیدی بصورت طبیعی و استراتژیک استفاده شده باشد. اگر در این مورد به کمک نیاز دارید می‌توانید از CoSchedule که یک ابزار تجزیه و تحلیل عنوان خوب است استفاده کنید. زمانی که سئو محتوا خوبی داشته باشید، تجربه کاربری‌تان نیز خوب است. زمانی که کاربران با محتوایتان تعامل برقرار می‌کنند، زمان بیشتری روی محتوایتان می‌گذارند، با محتوا ارتباط برقرار می‌کنند و آن را به اشتراک می‌گذارند. سعی کنید از ساختار کلی تا جزئیات محتوای خود را خوب طراحی کنید.

گام ششم؛ مقدمه و نتیجه گیری مهم است!

آمارها نشان می‌دهد مخاطبان علاقه زیادی به محتواهای ویدیویی دارند. بنابراین با تولید محتوای ویدیویی می‌توانید ترافیک را به سمت سایت خود جذب کنید. به‌عنوان مثال کاربرانی که به دنبال آموزش نصب ویندوز در وب هستند، ترجیح می‌دهند مشکل خود را از طریق ویدیو برطرف کنند تا این که بخواهند یک آموزش متنی را مطالعه کنند. سئو، شامل تکنیک و فرآیند هایی است که برای بهینه سازی سایت و افزایش رتبه آن در گوگل به کار می رود تا کاربران بتوانند وب سایت را با استفاده از موتورهای جستجو پیدا کنند.

اهمیت محتوا در سئو

منتشر شده در
دسته‌بندی شده در اخبار